Smia

Velkommen til barnehageåret 2023/2024 på smia. Vi er en avdeling med 19 barn. Barn født i 2021,2020 og 2019. Sammen med disse barna er det 4 ansatte.

Årets prosjekt i barnehagen er «JEG ER MED». Gjennom prosjektarbeid er det ikke noe bestemt mål, det blir til mens vi går og vi undere oss sammen med barna.

På smia har vi stort fokus på lekemiljø, trygghet og inkludering. Vi jobber hele tiden for at avdelingen skal innby til lek og samspill. Og at det skal være et trygt og godt sted for barna å være gjennom dagen. Vi utforsker nytt lekemateriale, og bytter ut noe av det definerte til mer udefinert. Dette får barna til å bruke fantasien sin i større grad.

Smia bruker mye tid ute. Barnehagen har et stort nytt uteområde med ulike muligheter, vi har skogen som nærmeste nabo og vår egen grillhytte rett ved barnehagen.